
Du kan fortsatt bruke BankID på mobil
Fra 1. september er det ikke lenger mulig å bestille ny BankID på mobil. Men har du BankID på mobil i dag, vil den fortsatt fungere frem til den utløper. Er du derimot uheldig og mister mobilen, bytter mobilabonnement eller SIM-kort, eller glemmer PIN-koden etter 1. september, så vil du ikke lenger kunne bruke BankID på mobil.
Du kan fortsatt bruke BankID med kodebrikke, og BankIDApp. For å bruke BankID med kodebrikke eller app, må du ha en avtale om BankID. Hvis du er usikker på om du har det, kan du sjekke i nettbanken din under menyvalget «BankID», eller på BankID sine nettsider.
Noen gode tips
- Husker du BankID-passordet ditt? Har du glemt passordet, ta kontakt med oss i banken.
- Sjekk om du har en aktiv avtale om BankID i nettbanken. Hvis det er lenge siden du har brukt BankID med kodebrikke, kan det hende at din avtale om BankID er utløpt. Ny BankID bestilles i nettbanken fra menyvalget «BankID».
