Ikke kunde? Bli kunde i dag

Vi hjelper deg gjerne!
Noen av de vanligste problemene folk opplever og hva du kan gjøre
Hva gjør jeg hvis jeg har glemt mitt personlige BankID passord?
Hvis du har glemt BankID-passordet ditt, kan du klikke på «Glemt passord» lenke ved innlogging og bestille nytt. Velg om du ønsker å bestille nytt passord med BankID på mobil eller kontrollspørsmål.
Hvis du har problemer med å bestille nytt passord kan du kontakte bankens kundeservice på telefon 52 70 50 00 eller fra utlandet på +47 52 70 50 00.
Hvordan åpner jeg BankID etter sperring?
Hvis du har sperret BankID’en selv i nettbanken mottar du en SMS med en sperrekode, som du må oppgi ved henvendelse på telefon 52 70 50 00 (fra utlandet +47 52 70 50 00) i bankens åpningstider. Du kan også møte i banken. Har du sperret BankID via sperretjenesten vår må du møte opp på et av bankens kontorer for å oppheve sperringen. Legitimasjon må fremvises.
Jeg har glemt PIN-koden til kortet mitt. Hva gjør jeg?
Du kan enkelt hente PIN-koden din i nettbank eller mobilbank:
- Logg på nettbank eller mobilbank
- Klikk/trykk på Meny
- Under overskriften Kort finner du Hente PIN kode
- Følg instruksjonene
Har du ikke nettbank må du kontakte banken i åpningstiden, på telefon 52 70 50 00. Da kan vi bestille utsendelse av PIN-kode og sende til din folkeregistrerte postadresse.
Se en kort film om hvordan du henter du PIN-kode i nettbanken din.
Jeg har funnet igjen kortet mitt. Hvordan åpner jeg det?
Du må møte i banken for å åpne kortet igjen. Hvis du har problemer med dette, ta kontakt med kundesenteret i åpningstiden på telefon 52 70 50 00. Husk +47 hvis du ringer fra utlandet.
Jeg har glemt å fjerne regionsperre før utenlandsreise. Hva gjør jeg?
Dette ordner du enkelt i nettbank eller mobilbank.
Klikk på Meny i nettbanken / trykk på hamburgerikonet for meny i mobilbanken. Under overskriften Kort finner du Regionsperre.
Kryss av på «gyldig» for den regionen du befinner deg i.
Har du ikke tilgang til din nettbank/mobilbank, kan du ta kontakt med banken i åpningstiden, tlf. 52 70 50 00 (Norge) eller +47 52 70 50 00 (fra utlandet).
Hva gjør jeg når jeg har glemt PIN for BankID på mobil?
Logg deg inn i Nettbanken og bestill ny BankID på mobil. Valget finner du under Meny – BankID og BankAxess. Velg deretter Opprette/endre/sperre avtale. Du må ha kodebrikke for å logge deg inn i Nettbanken.
Hvilke tjenester får jeg tilgang til i nettbanken?
Her er noen av tjenestene du får tilgang til (og mye mer!)
- Sjekke saldo
- Betale regninger
- Overføring
- Hente PIN-kode
- Regionsperre
- Se på kontoutskrifter
- Opprette e-faktura og avtalegiro
- Betale utenlandsbetalinger
- Motta SMS varslinger ved betalinger
- Bestill/sperre Bankid og BankAxess
- Søke om boliglån
- Søke om opplåning
- Endre forfallsdato
- Ekstra nedbetaling
- Se nedbetalingsplan
- Opprette kontoer
- …og mye mer