Ikke kunde? Bli kunde i dag
Noen av de vanligste problemene folk opplever og hva du kan gjøre
Hva gjør jeg hvis jeg har glemt mitt personlige BankID passord?
Hvis du har glemt BankID-passordet ditt, kan du klikke på «Glemt passord» lenke ved innlogging og bestille nytt. Velg om du ønsker å bestille nytt passord med BankID på mobil eller kontrollspørsmål.
Hvis du har problemer med å bestille nytt passord kan du kontakte bankens kundeservice på telefon 52 70 50 00 eller fra utlandet på +47 52 70 50 00.
Hvordan åpner jeg BankID etter sperring?
Hvis du har sperret BankID’en selv i nettbanken mottar du en SMS med en sperrekode, som du må oppgi ved henvendelse på telefon 52 70 50 00 (fra utlandet +47 52 70 50 00) i bankens åpningstider. Du kan også møte i banken. Har du sperret BankID via sperretjenesten vår må du møte opp på et av bankens kontorer for å oppheve sperringen. Legitimasjon må fremvises.
Jeg har glemt PIN-koden til kortet mitt. Hva gjør jeg?
Du kan enkelt hente PIN-koden din i nettbank eller mobilbank:
- Logg på nettbank eller mobilbank
- Klikk på Meny
- Under overskriften Kort finner du Hente PIN kode
- Følg instruksjonene
Har du ikke nettbank må du kontakte banken i åpningstiden, på telefon 52 70 50 00. Da kan vi bestille utsendelse av PIN-kode og sende til din folkeregistrerte postadresse.
Se en kort film om hvordan du henter du PIN-kode i nettbanken din.
Jeg har funnet igjen kortet mitt. Hvordan åpner jeg det?
Du må møte i banken for å åpne kortet igjen. Hvis du har problemer med dette, ta kontakt med kundesenteret i åpningstiden på telefon 52 70 50 00. Husk +47 hvis du ringer fra utlandet.
Jeg har glemt å fjerne regionsperre før utenlandsreise. Hva gjør jeg?
Dette ordner du enkelt i nettbank eller mobilbank.
Klikk på Meny i nettbanken / trykk på hamburgerikonet for meny i mobilbanken. Under overskriften Kort finner du Regionsperre.
Kryss av på «gyldig» for den regionen du befinner deg i.
Har du ikke tilgang til din nettbank/mobilbank, kan du ta kontakt med banken i åpningstiden.
Telefon 52 70 50 00. Husk +47 hvis du ringer fra utlandet.
Hva gjør jeg når jeg har glemt PIN for BankID på mobil?
Fordi BankID på mobil er på vei til å fases ut, er det ikke mulig å bestille ny. Vi anbefaler at du laster ned BankID App, som er et godt alternativ. Les mer om BankID App under «Slik kommer du i gang» på denne siden.
Hvilke tjenester får jeg tilgang til i nettbanken?
Her er noen av tjenestene du får tilgang til (og mye mer!)
- Sjekke saldo
- Betale regninger
- Overføring
- Hente PIN-kode
- Regionsperre
- Se på kontoutskrifter
- Opprette e-faktura og avtalegiro
- Betale utenlandsbetalinger
- Motta SMS varslinger ved betalinger
- Bestill/sperre Bankid og BankAxess
- Søke om boliglån
- Søke om opplåning
- Endre forfallsdato
- Ekstra nedbetaling
- Se nedbetalingsplan
- Opprette kontoer
- …og mye mer
