Utenlandsbetaling
Hvis du skal sende eller motta penger til/fra utlandet, trenger du noe ekstra informasjon.
Sende penger til utlandet
Hvis du skal betale til utlandet, er det enklest og billigst å gjøre det fra nettbanken din.
Du må ha følgende opplysninger for å kunne foreta en utenlandsbetaling:
- Navn og adresse til mottaker
- SWIFT-/BIC-kode, navn til mottakers bank
- IBAN-nummer/kontonummer til mottaker
- Bankkode (England SC+6 tall, USA FW+9 tall, Sør-Afrika ZA+6 tall, Canada CC+9 tall, Australia AU+6 tall, Tyskland BLZ+8 tall)
Dersom du ikke har disse opplysningene, må du kontakte mottaker for å fremskaffe disse. Hvilke opplysninger som trengs varierer i fra land til land.
Noen land er sperret for selvbetjening i nettbank. Dersom betalingen din blir stoppet, kan du sende betalingsinformasjonen via bestillingsskjema. Husk å vedlegge eventuell faktura/kjøpskontrakt.
Vi kan ikke sende NOK til: Mexico, Romania, Indonesia, Filippinene, Burundi, India og USA
Vi kan ikke sende USD til: Iran, Irak, Cuba, Libya, Sudan, Nord-Korea, Syria, Qatar, De Forente Arabiske Emirater
Bestillingsskjema som sendes inn før kl. 12, vil bli behandlet samme dag.
Motta penger fra utlandet
For å kunne motta penger fra utlandet må du oppgi ditt IBAN-nummer/Kontonummer.
Ditt IBAN-nummer finner du på kontoutskrift.
Du må også oppgi BIC/SWIFT-adresse: DNBANOKK.
IBAN-kalkulator
Er utenlandsbetalingen i tråd med dine oppgitte kundeopplysninger?
Du kan oppdatere dine kundeopplysninger i nettbanken. I menyen velger du Innstillinger og sikkerhet, deretter velger du Bruk av banken.

Vi hjelper deg gjerne!
– Vi er den lokale sparebanken som gir tilbake til ditt nærmiljø, som genuint bryr oss om deg, er med deg i gode og dårlige dager, og hvor du kan treffe et menneske når du trenger det.