Gå til sideinnhold
Hjem / Ofte stilte spørsmål / Ofte stilte spørsmål bedrift

Ofte stilte spørsmål bedrift

Jeg finner ikke årsoppgaven i nettbedrift, hva gjør jeg?

Årsoppgaver er kun tilgjengelig i nettbedrift hvis alle kundens konti og lån er knyttet opp. Ta kontakt med oss hvis noen mangler, så kan vi ordne det. Se prisliste for bestilling av årsoppgaver.

Kan min bedrift få Vippsnummer?

Med Vipps kan dere ta betalt fra kunder raskt og enkelt over disk, i nettbutikken eller via et abonnement. Dere kan også få full oversikt over kjøp og salg, hente rapporter eller be om penger fra kunder. Les mer Vippsnummer

Kan vi få bankkort tilknyttet vår bedriftskonto?

Dere kan få et eget bedriftskort knyttet til selskapets bedriftskonto, så slipper dere å blande transaksjonene sammen med de private. Hver disponent må ha et eget kort i sitt navn. Les mer om bankkort

Vi ønsker å motta brevpost, men den blir levert til feil adresse.

Våre systemer vaskes mot Brønnøysundregistrene og adressen må endres der for at den skal bli korrekt hos oss.

Vi mottar mye brevpost. Kan vi få posten sendt digitalt?

Ta kontakt med oss så kan vi legge opp at posten blir sendt digitalt.

Hvordan endrer vi disponent på konto?

Fyll ut skjemaet for endringen av disponent og trykk send. Vi sender endringen til e-signering til signatarer for bedriften.

Det har blitt gjort endringer i styret. Hva gjør vi?

Endringer i styret må registreres hos Brønnøysundregistrene. Dersom dere har en nettbedriftsavtale må tilgangene endres her.

Hvem skal signere for bedriften?

Styret kan bestemme hvem som skal signere for bedriften. Husk å oppdatere opplysninger om signaturrett i Brønnøysundregistrene. Hvem som skal signere fremkommer i firmaattesten.
NB! Dersom det ikke er spesifisert hvem i bedriften som har signaturrett, må hele styret signere.

Jeg har ikke nettbedrift, men ønsker å finne årsoppgaver?

Du har dessverre ikke tilgang til årsoppgaven til bedriften fra din private nettbank. Hvis du ønsker, kan vi registrere at den skal sendes til deg på epost. Send oss gjerne en henvendelse hvis du ønsker det.

Hvordan endrer vi disponent på konto?

Fyll ut dette skjemaet og trykk send. Vi sender endringen til e-signering til signatarer for laget/foreningen.

Hvor finner jeg årsoppgaver, kontoutskrifter, innbetalinger m.m.?

Logg deg inn Nettbedrift, gå deretter til Meny. Under Postkasse klikker du på Kontoutskrifter m.m.

Hvordan søker vi sponsorstøtte hos Haugesund Sparebank?
Kan vi få Vippsnummer til vårt lag/forening?

Med Vipps kan dere ta betalt fra kunder raskt og enkelt over disk, i nettbutikken eller via et abonnement. Dere kan også få full oversikt over kjøp og salg, hente rapporter eller be om penger fra kunder. Les mer Vippsnummer hos vipps.no.

Hvordan håndterer vi Norges idrettsforbunds krav om dobbelsignering?

Med Nettbedriftsavtale hos oss, kan vi legge inn et krav om dobbelsignering for laget/foreningen. Her er det viktig at riktige signatarer er registrert i Brønnøysundregistrene.

Hvordan får vi organisasjonsnummer?

Ved å registrere ditt lag/forening hos Brønnøysund.

Det har blitt gjort endringer i styret. Hva gjør vi?

Endringer i styret må registreres hos Brønnøysundregistrene. Dersom dere har en nettbedriftsavtale må tilgangene endres her.

Hvem skal signere for laget/foreningen?

Styret kan bestemme hvem som skal signere for laget/foreningen, og husk å oppdatere opplysninger om signaturrett i Brønnøysundregistrene. NB! Hvis det ikke er spesifisert hvem som har signaturrett, må hele styret signere.

Kan vi få bankkort tilknyttet vår foreningskonto?

Få et eget bedriftskort knyttet til din foreningskonto, så slipper du å blande transaksjonene med dine private. Hver disponent må ha et eget kort i sitt navn. Les mer om bankkort

Gi oss tilbakemelding