Gå til sideinnhold
Kort_Visakort

Bankkort

Med bankkortet har du tilgang på pengene dine hele tiden. Vi har kort tilpasset alle aldre og behov, og alle kortene våre er kontaktløse.

Over 18 år – Visakort

Er du over 18 år kan du få et visakort. Med kortet kan du betale og ta ut kontanter i inn- og utland hele døgnet. Du kan også bruke kortet til sikker betaling på nett.

Varekjøp er gratis i inn- og utland.

Du får en egen 4-sifret PIN-kode som bare du skal kjenne til. PIN-koden henter du selv i nettbanken din. Her ser du hvor og hvordan:

Visa online

Visa online er et betalingskort for alle. Eneste forskjell fra vanlig visakort er at Visa online ikke kan brukes på netthandel. Visa online krever også en online forbindelse, slik at saldo på konto kan sjekkes før betalingen utføres. Det kan være en ekstra trygghet i mange sammenhenger.

Vi har et eget Visa online for barn under 13 år. Når barnet fyller 13 år kan hen også få kort med mulighet for netthandel. Les mer om kort for barn og ungdom.

Visa Gold

Visa Gold er et debetkort som er knyttet til en konto med kreditt. Kortet passer for deg som reiser i inn- og/utland og som foretar handel på nett. Kortet har en kredittgrense på kr. 50.000,- og kan også brukes på kontaktløs betaling.

Forsikringsvilkår Visa Gold

Forsikringsbevis Visa Gold

Bestill kort

Hvis du allerede er kunde kan du bestille kort med og uten netthandel i nettbanken eller mobilbanken din.

  1. Logg inn i nettbank eller mobilbank
  2. Klikk/trykk på Meny
  3. Under overskriften Kort finner du Bestille kort
  4. Følg veiledningen

Du kan også bestille kort ved å fylle ut skjema, så kommer vi tilbake til deg raskt.

Bærekraft_Djupadalen

Vi tar bærekraft på alvor, og resirkulerbare kort er en viktig del av bankens bærekraftarbeid

Les om våre bærekraftige kort

Har du mistet kortet ditt? Da må du sperre det så fort som mulig. Sperr kortet ditt.

Ofte stilte spørsmål om kort

Jeg har mistet kortet mitt. Hva gjør jeg?

Ring til Sperretjenesten for å sperre kortet. Sperretjenesten er åpen 24 timer i døgnet, hele året.

Telefonnummer i Norge: 21 49 23 90

Telefonnummer fra utlandet: +47 21 49 23 90

Du kan også sperre kortet ditt i nettbanken og i mobilbanken. Klikk på Meny. Under Kort finner du Sperre kort. Da får du tre alternativer:

  • Sperre kortet permanent. Kortet er stjålet.
  • Sperre kortet permanent. Jeg har mistet kortet.
  • Jeg finner ikke kortet.

Dersom du tror du vil finne kortet ditt igjen, anbefaler vi deg å benytte det siste alternativet. Da får du muligheten til å åpne kortet igjen selv i nettbanken/mobilbanken.

Jeg har funnet igjen kortet mitt. Hvordan åpner jeg det?

Du må møte i banken for å åpne kortet igjen. Hvis du har problemer med dette, ta kontakt med kundesenteret i åpningstiden på telefon 52 70 50 00. Husk +47 hvis du ringer fra utlandet.

Hva er regionsperre?

For å redusere risikoen for kortsvindel, kan du sperre kortene dine for bruk i minibanker og kortterminaler i de deler av verden du ikke oppholder deg.

Regionsperre setter du selv i nettbanken og mobilbanken. Tjenesten er gratis. Les mer om regionsperre her.

Hvordan legger jeg inn regionsperre på mine kort?
  • Logg inn i nettbank eller mobilbank
  • Klikk/trykk på Meny.
  • Under overskriften Kort finner du Regionsperre
  • Kryss av for om en region skal være «Gyldig / Ikke gyldig».

Sperringen eller opphevingen trer i kraft umiddelbart etter at du har registrert endringen.

Se en kort animasjon av hvordan du endrer regionsperren i nettbanken.

Jeg har glemt å fjerne regionsperre før utenlandsreise. Hva gjør jeg?

Dette ordner du enkelt i nettbank eller mobilbank.

Klikk på Meny i nettbanken / trykk på hamburgerikonet for meny i mobilbanken. Under overskriften Kort finner du Regionsperre.  

Kryss av på «gyldig» for den regionen du befinner deg i.

Har du ikke tilgang til din nettbank/mobilbank, kan du ta kontakt med banken i åpningstiden, tlf. 52 70 50 00 (Norge) eller +47 52 70 50 00 (fra utlandet).

Jeg har glemt PIN-koden til kortet mitt. Hva gjør jeg?

Du kan enkelt hente PIN-koden din i nettbank eller mobilbank:

  1. Logg på nettbank eller mobilbank
  2. Klikk/trykk på Meny
  3. Under overskriften Kort finner du Hente PIN kode
  4. Følg instruksjonene

Har du ikke nettbank må du kontakte banken i åpningstiden, på telefon 52 70 50 00. Da kan vi bestille utsendelse av PIN-kode og sende til din folkeregistrerte postadresse.

Se en kort film om hvordan du henter du PIN-kode i nettbanken din.

Hva er «Verified by Visa» og 3-D Secure?

Verified by Visa, eller 3-D Secure, er et sikkerhetsverktøy som krever at du autentiserer deg ved handel på internett. 

3-D Secure gir deg muligheten til å velge hvordan du vil autentisere deg. Du kan velge mellom nettbankpassord/ BankID-passord og kodebrikke, BankID på mobil eller BankID App.

3-D Secure minimerer risikoen ved netthandel, siden ingen andre enn du kan bruke kortet i en sikker nettbutikk.

Vi er den lokale sparebanken som gir tilbake til ditt nærmiljø, som genuint bryr oss om deg, er med deg i gode og dårlige dager, og hvor du kan treffe et menneske når du trenger det.