Gå til sideinnhold

Visa reklamasjon

De fleste kortkjøp blir korrekt gjennomført, men det kan forekomme transaksjoner på konto som du ikke kjenner til eller har godkjent.

Det kan også være at du ikke har fått varen du har bestilt eller at det er noe feil med den. Det samme kan også gjelde når du ikke mottar pengene ved minibankuttak i utlandet.

Vær oppmerksom på

  • Handle raskt – sperr kortet, enten i nettbank/mobilbank eller via sperretjeneste – se sperring av kort
  • Du kan reklamere på alle typer korttransaksjoner, inkludert norske minibankuttak
  • Kjenner du til belastningen må du alltid forsøke å løse saken direkte med brukerstedet først.
  • Reklamasjoner på ukjente transaksjoner utført med kort og PIN og/eller sikker netthandel (3-D Secure) kreves politianmeldt.

Slik reklamerer du

Vår reklamasjonsbehandling blir ivaretatt av TietoEVRY som du kan kontakte på e-post eller telefon:

Du får tildelt et saksnummer og en sikret link for videre dialog.
Hvis du bruker e-post må du ikke sende med personopplysninger første gang. Da vil e-posten slettes og ikke behandles. Det er for å beskytte dine personopplysninger.

TietoEVRY innhenter bare informasjon som er nødvendig for å kunne gjennomføre en korrekt saksbehandling av din klage. Vær oppmerksom på at informasjon som du vedlegger saken kan bli oversendt motparten.