Gå til sideinnhold

Samle kontoene dine

Nå er det mulig for deg å samle kontoene dine fra andre banker i mobil- eller nettbanken din hos oss.

Det nye EU-direktivet PSD2 gjør det mulig for deg å få fullstendig oversikt over alle kontoene dine. Har du konto i flere banker, kan du se alle samlet uansett hvilken nettbank, app eller mobilbank du logger deg på. Du kan også betale fra hvilken konto du vil uten å måtte logge på flere steder.

Med noen få tastetrykk har du oversikt over alle kontoene dine, det eneste du trenger å gjøre er å legge til kontoene dine i mobil- og nettbanken din hos oss.

Mobilbank kan lastes ned i App Store eller Google Play

Legg til kontoer fra andre banker i mobilbanken

  • Logg inn i mobilbanken
  • Velg Kontoer i sidemenyen, deretter velg Andre banker. Gå videre til Legg til konto fra annen bank.
  • Signer med BankID eller BankID på mobil og følg stegene som vises på din telefon.
  • Bra jobbet! Du har nå full oversikt over alle dine kontoer på ett og samme sted. 

Legg til kontoer fra andre banker i nettbanken

  • Logg inn i nettbanken din.
  • Trykk på Meny oppe i venstre hjørne og velg Kontoer andre banker under Kontoer. Trykk deretter Legg til konto fra annen bank.
  • Signer med BankID eller BankID på mobil og følg stegene som vises på din telefon.
  • Bra jobbet! Du har nå full oversikt over alle dine kontoer på ett og samme sted. 

Ofte stilte spørsmål om PSD2 regelverk for betalingstjenester

Hva betyr PSD2?

PSD2 er et nytt EU-direktiv som regulerer betalingstjenester i EU og som er en del av det norske lovverket. Målet med det nye direktivet er å styrke sikkerheten og tilby en enklere bankhverdag for brukerne gjennom en samlet oversikt over alle kontoer de har i ulike banker.

Hvilke kontoer kan jeg legge til fra andre banker?

Per dags dato kan du kun hente brukskontoer. 

Hvilke funksjoner er tilgjengelige?

Per dags dato kan du se alle disponible kontoer, saldo og transaksjoner, og utføre betalinger på tvers av kontoene.

Hvor mye koster det å overføre penger fra andre banker?

Tjenesten er gratis. Når regningsbetaling blir tilgjengelig derimot, kan kontoeierbank ha gebyrer på sin side.

Kan jeg trekke tilbake samtykket til å hente informasjon fra andre banker?

Ja, det kan du enkelt gjøre ved å trykke på knappen «Fjern konto» i din mobilbank. 

Kan Haugesund Sparebank hjelpe meg når jeg har spørsmål om kontoer i andre banker?

Nei, da må du kontakte den banken kontoen er satt opp i. Vi har ikke opplysninger om dine andre kontoer, det er kun du som har tilgang til dem. 

Kan jeg se transaksjoner?

Ja, du kan se transaksjoner 3 måneder tilbake i tid.