Gå til sideinnhold
Hjem / Bedrift / Daglig drift / Betalingsløsninger / Utenlandsbetaling

Utenlandsbetaling

Fra Nettbedrift kan du enkelt betale til utlandet. Hvis du skal motta penger fra utlandet må du huske å oppgi rett IBAN og SWIFT/BIC til avsender.

Sende penger til utlandet

Hvis du skal betale til utlandet, er det enklest og billigst å gjøre det fra Nettbedrift.

Du må ha følgende opplysninger for å kunne foreta en utenlandsbetaling:

  • Navn og adresse til mottaker
  • SWIFT-/BIC-kode, navn til mottakers bank
  • IBAN-nummer/Kontonummer til mottaker
  • Bankkode (England SC+6 tall, USA FW+9 tall, Sør-Afrika ZA+6 tall, Canada CC+9 tall, Australia AU+6 tall, Tyskland BLZ+8 tall)

Dersom du ikke har disse opplysningene, må du kontakte mottaker for å fremskaffe disse. Hvilke opplysninger som trengs varierer i fra land til land.

Noen land er sperret for selvbetjening i Nettbedrift. Dersom betalingen din blir stoppet, kan du sende betalingsinformasjonen via bestillingsskjema. Husk å vedlegge eventuell faktura/kjøpskontrakt.

Vi kan ikke sende NOK til: Mexico, Romania, Indonesia, Filippinene, Burundi, India og USA

Vi kan ikke sende USD til: Iran, Irak, Cuba, Libya, Sudan, Nord-Korea, Syria, Qatar, De Forente Arabiske Emirater

Bestillingsskjema som sendes inn før kl. 12, vil bli behandlet samme dag.

Motta penger fra utlandet

For å kunne motta penger fra utlandet må du oppgi ditt IBAN-nummer/Kontonummer.

Ditt IBAN-nummer finner du på kontoutskrift.

Du må også oppgi BIC/SWIFT-adresse: DNBANOKK

IBAN-kalkulator

Ditt IBAN-nummer:

Er utenlandsbetalingen i tråd med deres oppgitte kundeopplysninger?

Send inn bedriftens oppdaterte kundeopplysninger via vårt webskjema.

Gi oss tilbakemelding