Gå til sideinnhold
Hjem / Ofte stilte spørsmål / Ofte stilte spørsmål om mobilbank

Ofte stilte spørsmål om mobilbank

Hvordan tar jeg i bruk mobilbank?
  1. Last ned appen via AppStore eller Google Play
  2. Identifiser deg med BankID, BankID App eller nettbank kodebrikken
  3. Velg en 4-sifret kode. Du kan også logge inn med fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning hvis telefonen din støtter det.
Er mobilbanken tilpasset alle mobiltelefoner?

Mobilbanken støtter disse versjonene:

Android:
– versjon 8 og nyere

iPhone:
– iOS versjon 15 og nyere
– Det inkluderer iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone XR, iPhone X, iPhone 8, iPhone 8 Plus, iPhone 7, iPhone 7 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus, iPhone SE(andre generasjon), samt iPod touch (syvende generasjon)

iPad:
– 12.9-tommer iPad Pro, 11-tommer iPad Pro, 10.5-tommer iPad Pro, 9.7-tommer iPad Pro, iPad (sjette generasjon), iPad (femte generasjon)

Trenger jeg kodebrikke for å logge inn i mobilbanken?

Nei, etter at du har aktivert mobilbanken logger du inn med ansiktsgjenkjenning, fingeravtrykk eller den 4-sifrede koden du laget selv.

Trenger jeg kodebrikke for å betale en regning i mobilbanken?

Nei, du kan bekrefte betaling i mobilbanken med ansiktsgjenkjenning, fingeravtrykk eller den 4-sifrede koden din.

Glemt innloggingskode?

Klikk på «Glemt personlig kode» i innloggingsbilde og aktiver mobilbanken på nytt. Ny aktivering krever at du har BankID App eller tilgang til kodebrikken din.

Kan jeg aktivere ansiktsgjenkjenning eller fingeravtrykk etter at jeg har tatt i bruk mobilbanken?

Ja. Klikk på «Glemt personlig kode» i innloggingsbildet og aktiver mobilbanken på nytt. Da vil du også få spørsmål om å aktivere ansiktsgjenkjenning eller fingeravtrykk for mobilbanken.

Gi oss tilbakemelding