Gå til sideinnhold

Ofte stilte spørsmål om mobilbank

Hvordan tar jeg i bruk mobilbank?
  1. Last ned appen via AppStore eller Google Play
  2. Identifiser deg med BankID, BankID på mobil eller nettbank kodebrikken
  3. Velg en 4-sifret kode. Du kan også logge inn med fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning hvis telefonen din støtter det.
Er mobilbanken tilpasset alle mobiltelefoner?

Mobilbanken støtter disse versjonene:

Android:
– versjon 6 og nyere

iPhone:
– iOS versjon 13 og nyere
– Det inkluderer iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone XR, iPhone X, iPhone 8, iPhone 8 Plus, iPhone 7, iPhone 7 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus, iPhone SE, samt iPod touch (syvende generasjon)

iPad:
– 12.9-tommer iPad Pro, 11-tommer iPad Pro, 10.5-tommer iPad Pro, 9.7-tommer iPad Pro, iPad (sjette generasjon), iPad (femte generasjon)

Trenger jeg kodebrikke for å logge inn i mobilbanken?

Nei, etter du har aktivert mobilbanken logger du inn med ansiktsgjenkjenning, fingeravtrykk eller den 4-sifrede koden du laget selv.

Trenger jeg kodebrikke for å betale en regning i mobilbanken?

Nei, du kan bekrefte betaling i mobilbanken med ansiktsgjenkjenning, fingeravtrykk eller den 4-sifrede koden din.

Glemt innloggingskode?

Klikk på «Glemt personlig kode» i innloggingsbilde og aktiver mobilbanken på nytt. Ny aktivering krever at du har BankID på mobil eller tilgang til kodebrikken din.

Kan jeg aktivere ansiktsgjenkjenning eller fingeravtrykk etter at jeg har tatt i bruk mobilbanken?

Ja. Klikk på «Glemt personlig kode» i innloggingsbildet og aktiver mobilbanken på nytt. Da vil du også få spørsmål om å aktivere ansiktsgjenkjenning eller fingeravtrykk for mobilbanken.