Gå til sideinnhold
Hjem / Kontakt oss
Kundesenter_Elise

Kontakt oss

Allerede kunde? Den beste og tryggeste måten du kan kontakte oss på er fra mobil- eller nettbanken din. Der kan du også laste opp dine vedlegg på en trygg måte.

Kundesenteret

Hvis du trenger hjelp, eller hvis det er noe du lurer på kan du ringe kundesenteret

Åpningstider telefon:
Mandag – torsdag: 09.00 – 17.00
Fredag: 09.00 – 15.30

Bli kontaktet

Legg igjen dine detaljer, så tar vi kontakt!

Bli kontaktet av en rådgiver

Book møte med oss

Vi vil gjerne treffe deg! La oss finne et bra tidspunkt.

Book et møte med oss

Finn en ansatt

Alle våre ansatte ligger inne med kontaktinfo.

Finn ansatt

Nå lurer mange på

Hva er BankID?

BankID er din legitimasjon på nett. Ved personlig oppmøte bruker du pass eller bankkort for å legitimere deg.  På nett bruker du elektronisk legitimasjon til identifisering og signering.  BankID gir deg en trygg, sikker og enkel elektronisk ID som kan brukes til innlogging i Nettbanken. BankID er også langt mer enn bare en innloggingsmekanisme i Nettbank. Les mer om BankID.

Hvem kan få BankID?

Du må ha nettbank og være over 13 år. Du må ha norsk personnummer. BankID er personlig og kan ikke utstedes på deg dersom det er verger som handler på vegene av deg.

13- 18 åringene må ha godkjenning av foreldrene for å få BankID.

Hvordan bestiller jeg BankID?

BankID bestiller du selv i nettbanken din:

  • Logg inn i nettbanken på vanlig måte med kodebrikken du har fått fra banken
  • Velg «BankID og BankAxess» i hovedmenyen, velg «Opprette/endre/sperre avtale» og du blir veiledet gjennom en enkel bestillingsprosess
  • Passord for BankID får du på e-post
  • Logg inn i nettbanken med valg «Logg på med BankID», og endre til selvvalgt passord
  • Din BankID vil være aktivert og klar til bruk etter kort tid
Hvordan bruke BankID?

Når du logger inn med BankID på et nettsted, vil skjermdialogen du møter se lik ut uavhengig av hvilket nettsted du er på.

Innlogging med BankID består av tre trinn:

  1. Du taster inn fødsels- og personnummeret ditt
  2. Du taster inn engangskode fra kodebrikken din
  3. Du taster inn det personlige BankID-passordet ditt
Hvordan endrer jeg BankID passordet mitt?

Når du bruker BankID kan du endre passordet ditt i det første påloggingsbilde, der hvor du legger inn fødselsnummer. I høyre hjørne klikker du meny og du kan enkelt endre passordet ditt.

Hva gjør jeg hvis jeg har glemt mitt personlige BankID passord?

Hvis du har glemt BankID-passordet ditt, kan du klikke på «Glemt passord» lenke ved innlogging og bestille nytt. Velg om du ønsker å bestille nytt passord med BankID på mobil eller kontrollspørsmål.

Hvis du har problemer med å bestille nytt passord kan du kontakte bankens kundeservice på  telefon 52 70 50 00 eller fra utlandet på +47 52 70 50 00.

Hva gjør jeg dersom jeg tror at passord eller kodebrikke er på avveie?

Har du mistanke om at passord eller kodebrikke er på avveie, skal din BankID sperres. Her finner du kontaktinfo for sperring av BankID.

Koster det noe å bruke BankID?

Det koster ingenting å bruke BankID.  Som kunde i Haugesund Sparebank betaler du heller ingenting for selv kodebrikken (GO3).

Kan jeg ha flere BankID-er?

Du kan få en BankID fra alle banker du har et kundeforhold til. En og samme BankID kan brukes på tvers av bankene og andre brukersteder. Men, i utgangspunktet trenger du kun èn BankID.

Hvordan åpner jeg BankID etter sperring?

Hvis du har sperret BankID’en selv i nettbanken mottar du en SMS med en sperrekode, som du må oppgi ved henvendelse på telefon 52 70 50 00 (fra utlandet +47 52 70 50 00) i bankens åpningstider. Du kan også møte i banken. Har du sperret BankID via sperretjenesten vår må du møte opp på et av bankens kontorer for å oppheve sperringen. Legitimasjon må fremvises.

Hvordan kan jeg teste om min datamaskin støtter bruk av BankID?
Telefon
52 70 5000
Åpningstider

Sommertid:

Mandag: 09:00 – 15:00
Tirsdag: 09:00 – 15:00
Onsdag: 09:00 – 15:00
Torsdag: 09:00 – 17:00
Fredag: 09:00 – 15:00

Besøksadresse
Haraldsgata 115
5527 Haugesund
Postadresse
Postboks 203
5501 Haugesund
Org. nr
837 895 502 mva
LEI-kode
5967007LIEEXZX6X1K40
Telefon
52 70 50 00
Åpningstider

Sommertid:

For rådgivningsmøter:
Man-ons og fredag: 09:00 – 15:00
Tor: 09:00 – 17:00

Dagligbank
Man-ons og fredag: 10:00 – 15:00
Tor: 10:00 – 17:00

 

Besøksadresse
Etne Senter, Haukelivegen 997, 5590 Etne
Postadresse
Etne Senter, Haukelivegen 997, 5590 Etne
Org. nr
837 895 502 mva
Telefon
52 70 5000
Åpningstider

Sommertid:

Mandag: 09:00 – 15:00
Tirsdag: 09:00 – 17:00
Onsdag: 09:00 – 15:00
Torsdag: 09:00 – 15:00
Fredag: 09:00 – 15:00

Vi minner om at kontoret er et rent rådgivningskontor, uten dagligbanktjenester, og passer godt for deg som ønsker å få snakke med en finansiell rådgiver.

Besøksadresse
Longhammarvegen 27, 5536 Haugesund
Postadresse
Postboks 203
5501 Haugesund
Org. nr
837 895 502 mva
Telefon
52 70 5000
Åpningstider

Sommertid:

Man-Ons 09:00 – 15:00
Torsdag 09:00 – 17:00
Fredag 09:00 – 15:00

Besøksadresse
Aksdal Senter
5570 Aksdal
Postadresse
Postboks 203
5501 Haugesund
Org. nr
837 895 502 mva
Telefon
52 70 5000
Åpningstider

Sommertid:

Mandag: 09:00 – 15:00
Tirsdag: 09:00 – 15:00
Onsdag: 09:00 – 17:00
Torsdag: 09:00 – 15:00
Fredag: 09:00 – 15:00

Dagligbanktjenester:
Mandag – fredag kl. 10:00 – 15:00

Besøksadresse
Sveiogata 65B
Postadresse
Postboks 203
5501 Haugesund
Org. nr
837 895 502 mva
Telefon
52 70 50 00
Åpningstider

Sommertid:

Man-Ons 09:00 – 15:00
Torsdag 09:00 – 17:00
Fredag 09:00 – 15:00

Besøksadresse
Langevåg Bygdatun, 5443 Bømlo
Postadresse
Postboks 203
5501 Haugesund
Org. nr
837 895 502 mva
Telefon
52 70 5000
Åpningstider

Sommertid:

Man-Ons 09:00 – 15:00
Torsdag 09:00 – 17:00
Fredag 09:00 – 15:00

Besøksadresse
Vikevegen 28
5574 Skjold
Postadresse
Vikevegen 28
5574 Skjold
Org. nr
837 895 502 mva
Telefon
52 70 5000
Åpningstider

Sommertid:

Man-Ons 09:00 – 15:00
Torsdag 09:00 – 17:00
Fredag 09:00 – 15:00

Besøksadresse
5580 Ølen
Postadresse
Postboks 203
5501 Haugesund
Org. nr
837 895 502 mva

Gi oss tilbakemelding