Gå til sideinnhold
Klokkebetaling_fitbit

Fitbit Pay

Ikke dra med deg mer enn du må. Fitbit Pay er en enkel måte å erstatte ditt fysiske kort med et digitalt kort på smartklokken din.

Kjapt i gang

Du får tilgang til Fitbit Pay med noen få tastetrykk på mobilen. Nå trenger du bare klokken.

Når du er på farten

Dropp lommeboka når du er på joggetur. Betal med klokken din.

Sikker betaling

Kortnummeret ditt blir ikke lagret verken i klokka eller hos noen brukersteder.

Kom i gang med Fitbit Pay

  • Last ned Fitbit-appen på din smarttelefon og synkroniser med klokken din
  • Trykk på bildet av deg selv oppe i venstre hjørne, trykk på klokkesymbolet, trykk deretter på Lommebok.
  • Følg instruksjonene og legg ditt bankkort fra Haugesund Sparebank inn i appen
  • Bekreft med engangskode som du får på SMS
  • Fitbit Pay er klar for betaling

Betal med Fitbit Pay

  • Hold inne hjem-knappen på klokken slik at Fitbit Pay blir aktivert. Kortet ditt blir nå synlig på klokken din.
  • Hold klokken inntil betalingsterminalen der det vises et symbol for kontaktløs betaling.
  • Tast inn firesifret kode hvis klokken spør etter det.
  • Betalingen er gjennomført når betalingsterminalen viser «Godkjent»

For å bruke Fitbit Pay må du ha en Fitbit smartklokke, og en smarttelefon som støtter Android 9 eller iOS 15 eller nyere.

Vanlige spørsmål om Fitbit Pay

Koster det noe å bruke Fitbit Pay?

Det koster ingenting å bruke Fitbit Pay.

Hvilke kort fra Haugeund Sparebank kan jeg legge inn på Fitbit Pay?

Du kan legge inn Visakort, Visa Online m/netthandel og Visa Gold.

Hvor sikkert er det å bruke FitbitPay?

Fitbit Pay bruker et digitalt kortnummer (en token) for å identifisere betalingskort som du har lagt til i Fitbit Pay. Tokenet blir kryptert og lagres sikkert i appen og på klokken. Det vanlige kortnummeret ditt lagres aldri hverken på mobilen din, i klokken eller på Fitbit sine servere. Kortnummeret deles aldri med betalingsstedet. Dette gir god sikkerhet for deg som bruker Fitbit Pay.

All bruk av Fitbit Pay må godkjennes med PIN-kode hvis du har tatt av deg klokken siden forrige gang du tastet inn koden på klokken.

Jeg har en ukjent transaksjon på Fitbit Pay. Hva gjør jeg?

Vi anbefaler at du sperrer kortet ditt i nettbanken din eller tar kontakt med Visa reklamasjon.

Jeg har mistet min Fitbit smartklokke. Hva gjør jeg?

Vi anbefaler deg å sperre kortet ditt enten i nettbanken, mobilbanken, eller ringe kundesenteret på telefon 52 70 50 00.

Gi oss tilbakemelding