Gå til sideinnhold
Logg inn
Publisert:

Her er en oversikt over hvilke tjenester som blir berørt og hvordan det påvirker deg:

Torsdag 21. oktober: BankID og BankID på mobil kan ikke brukes fra kl. 00:01 – 08:00 om natten.

Torsdag 21. oktober til tirsdag 26. oktober til kl. 08:00: BankID og BankID på mobil kan ikke aktiveres eller re-aktiveres torsdag til og med tirsdag morgen. Det vil heller ikke være mulig å aktivere BankID-app.

Lørdag 23. oktober: BankID med kodebrikke og BankID-app kan være ustabilt i perioder lørdag i nettbankene. BankID på mobil vil fungere som normalt i nettbankene, og mange banker har også alternativ innlogging slik som eksempelvis pålogging uten BankID og mobilbank.

På andre nettsteder utenfor nettbank, for eksempel i netthandel og på offentlige og private tjenester, vil BankID fungere som normalt for de aller fleste. Unntaket er BankID-app som i perioder ikke vil fungere, hverken i nettbank eller på andre nettsteder. BankID på mobil skal fungere som normalt på lørdag på alle nettsteder med BankID.

Hva er forskjellen på kodebrikke, BankID, BankID på mobil, BankID-app og mobilbank?

NB!
Ettersom BankID er utilgjengelig i perioder mens endringen pågår, kan svindlere forsøke å utnytte situasjonen. Vær ekstra oppmerksom om noe er utenom det vanlige når du bruker BankID.

Husk at hverken BankID, banker, politi eller andre aldri vil be deg oppgi innloggingsdetaljer på telefon, SMS eller e-post.

Er du i tvil om henvendelsen er ekte eller mistenker at noe er svindel, avvis henvendelsen og ta kontakt med oss så snart som mulig.

Ta gjerne kontakt med oss om du lurer på noe

Kundesenter : Mandag - torsdag kl. 0900 - 1700, fredag kl. 0900 - 1530.

Sperretjenesten

Dersom du har behov for å sperre din BankID utenom våre åpningstider, kan du ringe bankens sperretjeneste på telefon 21 49 23 90.

Til toppen