Gå til sideinnhold

Vi er din lokale sparebank

Vi er din rådgiver fra start til slutt i livet. Hos oss kan du treffe et menneske når du trenger det. 

Rådgiver Siren snakker med en kunde
Rådgiver i møte med kunder

Vi har inngått samarbeid med Eika Forsikring

Les mer om hva det betyr for deg og få svar på nyttige spørsmål
Årsmøte

Lurer du på hvordan du skal gjennomføre et årsmøte?

Her finner du full oversikt over alt du må gjøre
Bilde2

Vi inviterer til kundetur i Syd-Italia 6. – 13. september 2024.

Har du lyst til å være med?
Bente Haraldson Syre

Vi slår oss sammen med Tysnes Sparebank

Slik blir lokalbanken enda sterkere

Nå lurer mange på

Hva gjør jeg hvis jeg har glemt mitt personlige BankID passord?

Hvis du har glemt BankID-passordet ditt, kan du klikke på «Glemt passord» lenke ved innlogging og bestille nytt. Velg om du ønsker å bestille nytt passord med BankID på mobil eller kontrollspørsmål.

Hvis du har problemer med å bestille nytt passord kan du kontakte bankens kundeservice på  telefon 52 70 50 00 eller fra utlandet på +47 52 70 50 00.

Hvordan åpner jeg BankID etter sperring?

Hvis du har sperret BankID’en selv i nettbanken mottar du en SMS med en sperrekode, som du må oppgi ved henvendelse på telefon 52 70 50 00 (fra utlandet +47 52 70 50 00) i bankens åpningstider. Du kan også møte i banken. Har du sperret BankID via sperretjenesten vår må du møte opp på et av bankens kontorer for å oppheve sperringen. Legitimasjon må fremvises.

Jeg har glemt PIN-koden til kortet mitt. Hva gjør jeg?

Du kan enkelt hente PIN-koden din i nettbank eller mobilbank:

  1. Logg på nettbank eller mobilbank
  2. Klikk på Meny
  3. Under overskriften Kort finner du Hente PIN kode
  4. Følg instruksjonene

Har du ikke nettbank må du kontakte banken i åpningstiden, på telefon 52 70 50 00. Da kan vi bestille utsendelse av PIN-kode og sende til din folkeregistrerte postadresse.

Se en kort film om hvordan du henter du PIN-kode i nettbanken din.

Jeg har funnet igjen kortet mitt. Hvordan åpner jeg det?

Du må møte i banken for å åpne kortet igjen. Hvis du har problemer med dette, ta kontakt med kundesenteret i åpningstiden på telefon 52 70 50 00. Husk +47 hvis du ringer fra utlandet.

Jeg har glemt å fjerne regionsperre før utenlandsreise. Hva gjør jeg?

Dette ordner du enkelt i nettbank eller mobilbank.

Klikk på Meny i nettbanken / trykk på hamburgerikonet for meny i mobilbanken. Under overskriften Kort finner du Regionsperre.  

Kryss av på «gyldig» for den regionen du befinner deg i.

Har du ikke tilgang til din nettbank/mobilbank, kan du ta kontakt med banken i åpningstiden.

Telefon 52 70 50 00. Husk +47 hvis du ringer fra utlandet.

Hvilke tjenester får jeg tilgang til i nettbanken?

Her er noen av tjenestene du får tilgang til (og mye mer!)

  • Sjekke saldo
  • Betale regninger
  • Overføring
  • Hente PIN-kode
  • Regionsperre
  • Se på kontoutskrifter
  • Opprette e-faktura og avtalegiro
  • Betale utenlandsbetalinger
  • Motta SMS varslinger ved betalinger
  • Bestill/sperre Bankid og BankAxess
  • Søke om boliglån
  • Søke om opplåning
  • Endre forfallsdato
  • Ekstra nedbetaling
  • Se nedbetalingsplan
  • Opprette kontoer
  • …og mye mer
Hvor finner jeg historikk om betalte eFakturaer?

Historikk om betalte eFakturaer vil kun være tilgjengelige i den nettbanken du brukte for å betale eFakturaen. eFaktura i kombinasjon med AvtaleGiro, vil alltid være tilknyttet den banken der AvtaleGiro-avtalen er opprettet.

Blir regningene mine betalt automatisk på forfall med eFaktura?

Nei. Dersom du kun har eFaktura-avtale med en betalingsmottaker, må du selv godkjenne betalingen i nettbanken din. eFaktura kan også kombineres med AvtaleGiro. Du får da fakturagrunnlaget elektronisk i nettbanken din, mens selve betalingen blir utført automatisk på forfallsdato som en AvtaleGiro.